reklama

Rakovina dneška - obezita

Práve som sa vrátil z dovolenky v Chorvátsku. To, čo som tam zažil, kde všade som bol, aké krásne miesta a pamiatky som navštívil vám ale opisovať nebudem. Vec, na ktorú by som sa chcel zamerať, niektorí skeptici či realisti(niekedy je hranica medzi nimi veľmi malá) nazývajú rakovinou dneška - obezita, čo je dosť zrelé konštatovanie, keď uvážime že Svetová zdravotnícka organizácia vyhlásila obezitu za najväčší zdravotný problém. No najhoršou obezitou je bezpochyby obezita detí. Dospelí si za obezitu mnohokrát môžu samy, svojim životným štýlom či stravou a aj si za ňu musia niesť zodpovednosť a negatívne reakcie ostatných v podobe nenávistných pohľadov či vtipov o ich váhe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Aj takto nejako to vyzeralo...
Aj takto nejako to vyzeralo... (zdroj: http://www.hajany.com/clanky/zajimave-z-internetu.13/)

No najčastejšia obezita, ktorú som videl na plážach a v uliciach Chorvátska bola práve ta detská. Určite mnohé z detí trpí na nejakú vrodenú vadu, či chorobu a teda za svoju váhu nemôžu, a ani ich rodičia. No tí, ktorí nie a ktorým rodičia dovolili a vykŕmili ich až do takéhoto stavu, by sa mali nad sebou zamyslieť. Obvyklé výhovorky typu „veď to dieťa je zlatučké bucľaté", či „keď je trošku pribratejšie je to znak, že sa oňho starajú alebo je zdravé" neplatí po určitom veku. Dieťa, ktoré má pri 7,8 či 9 rokoch váhu ako niektoré 20 - 25 ženy určite nie je zlaté a tobôž nie zdravé. Nie som odborník na obezitu, zdravú stravu či niečo podobné, no toto vidím i ja a podľa mňa i všetci ostatní. Rodičia by sa mali zamyslieť, či nevenujú trošku väčšiu pozornosť stravovaniu dieťaťa, ktoré sa už zo zvyku dožaduje hamburgeru, Coca - coly či niečoho iného nezdravého a v spojení so sedavým štýlom dnešných detí, ktoré čoraz viac vyhľadávajú spoločnosť počítaču, mobilu či ipodu viac ako lopty či košíku.(30% obéznych detí nemá takmer žiadny pohyb.) Jediné, čo tým rodičia docielia sú budúce zdravotné ťažkosti detí, nenávisť rovesníkov, z toho plynúce psychické problémy a tak ďalej, ako v začarovanom kruhu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rôzne štúdie a výskumy mi dajú za pravdu, keďže sa hovorí napríklad o tom, že keď je rodič aktívny a udržiava zdravý životný štýl, i dieťa bude aktívne. Čiže všetko to začína u rodiča a dieťa sa mnohokrát stáva akousi obeťou.

Ešte raz spomínam, skutočne nie som odborník na zdravé stravovanie, obezitu ani ničoho podobného, čo ste si mohli všimnúť, som len obyčajný človek, ktorý si všimne, že je niečo nesprávne na tom, keď kvôli váhe mama nevládze zodvihnúť svoje malé, obézne dieťa.

Zoran Boškovič

Zoran Boškovič

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý, dá sa povedať začínajúci žurnalista, ktorý tu bude prezentovať svoje názory na rôzne témy zo spoločenského života a zo všetkých jeho aspektov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu